Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków
Dyrektor Poradni przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem: 32-285-43-67.
Skargi i wnioski można składać osobiście w siedzibie Poradni lub za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Sienkiewicza 16
42-660 Tarnowskie Góry
Skargi i wnioski można kierować również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy e-mail:
oraz telefonicznie na numer:
Tel.: 32-285-43-67
Sprawy wpływające do Poradni w pierwszej kolejnojści kierowane są do Dyrektora placówki, a w razie jego nieobecności do Wicedyrektora.
Sprawy załatwiane są w kolejności wyznaczonej przez datę ich wpływu do placówki. O szczegółowym sposobie załatwienia spraw decyduje Dyrektor bądź Wicedyrektor poradni.
Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane według przepisów:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2020 poz. 256)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46)
Zgodnie z art. 63. §1-3, Kodeksu Postępowania Administracyjnego:
§1. Podania (wnioski, skargi, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone: pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
§2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
§3a. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
Szczegółowy tryb przyjmowania skarg i wniosków reguluje rozdział 2 i 3 (§5-§13) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Osoba wprowadzająca dokument: Izabela Chróst-Jóźwiak
Data wprowadzenia: 2020-11-17
Wyświetleń: 276
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-11-17
« POWRÓT
WYDRUK