» Strona główna » MENU PODMIOTOWE » Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna » Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw » Rozpatrywanie skarg i wniosków

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków



Dyrektor Poradni przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem: 32-285-43-67.

 

Skargi i wnioski można składać osobiście w siedzibie Poradni lub za pośrednictwem poczty na adres:

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

ul. Sienkiewicza 16

42-660 Tarnowskie Góry

Skargi i wnioski można kierować również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy e-mail:

pppptgdyr@onet.pl

oraz telefonicznie na numer:

Tel.: 32-285-43-67

Sprawy wpływające do Poradni w pierwszej kolejnojści kierowane są do Dyrektora placówki, a w razie jego nieobecności do Wicedyrektora.

Sprawy załatwiane są w kolejności wyznaczonej przez datę ich wpływu do placówki. O szczegółowym sposobie załatwienia spraw decyduje Dyrektor bądź Wicedyrektor poradni.

Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane według przepisów:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2020 poz. 256)

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46)



Zgodnie z art. 63. §1-3, Kodeksu Postępowania Administracyjnego:

§1. Podania (wnioski, skargi, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone: pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

§2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.

§3a. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.


Szczegółowy tryb przyjmowania skarg i wniosków reguluje rozdział 2 i 3 (§5-§13) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.


Osoba wprowadzająca dokument: Izabela Chróst-Jóźwiak

Data wprowadzenia: 2020-11-17

Wyświetleń: 233

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-11-17

« POWRÓT

WYDRUK