Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Organy i osoby sprawujące funkcje i ich kompetencje
WŁADZE PORADNI:
mgr Sabina Müller – dyrektor - pedagog, logopeda, oligofrenopedagog
mgr Joanna Miszuda – wicedyrektor - psycholog
SPECJALIŚCI PORADNI:
PSYCHOLODZY:
- mgr Helena Majchrowska – psycholog, terapeuta, doradca zawodowy
- mgr Teresa Dryżałowska – psycholog, terapeuta
- mgr Stefania Kucharska – psycholog, terapeuta
- mgr Magdalena Pietrzyk – psycholog, psychoterapeuta
- mgr Joanna Markefka – psycholog, terapeuta, doradca zawodowy
- dr Joanna Różańska – Kowal – psycholog, terapeuta
- mgr Katarzyna Sprycha – psycholog, psychoterapeuta
- mgr Barbara Seget – psycholog
- mgr Beata Matyska - psycholog, terapeuta SI
- mgr Marta Serafin-Czaja - psycholog, psychoterapeuta
- mgr Joanna Miszuda – psycholog
- mgr Dagmara Mołczan-Malinowska – psycholog, psychoterapeuta
PEDAGODZY:
- mgr Hanna Hodur – pedagog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog
- mgr Joanna Obruśnik – pedagog, surdopedagog
- mgr Bożena Grabska – pedagog, logopeda
- mgr Krzysztof Smyk - pedagog specjalny, oligofrenopedagog
- mgr Joanna Serafin – pedagog, terapeuta
- mgr Izabela Chróst-Jóźwiak – pedagog, psychoterapeuta
- mgr Janusz Maczurek – pedagog, terapeuta, doradca zawodowy
- mgr Małgorzata Sikora – pedagog, tyflopedagog
- mgr Sylwia Lesik – pedagog
LOGOPEDZI:
- mgr Małgorzata Warzecha – logopeda, neurologopeda, surdologopeda
- mgr Jolanta Stokłosa – Gaś – logopeda, pedagog
- mgr Zuzanna Galwas – neurologopeda, surdologopeda, oligofrenopedagog
LEKARZ - CZŁONEK ZESPOŁU ORZEKAJĄCEGO:
- lekarz medycyny Agnieszka Maniera-Grzybek – pediatra
PRACOWNICY ADMINISTRACJI:
- Anna Koniczek - sekretarz poradni
- Anna Jóżwiak - starszy referent administracyjny
- Katarzyna Kubanek - starszy referent administracyjny
ORGANY PORADNI I ICH KOMPETENCJE:
W skład Rady Pedagogicznej Poradni wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni placówki (25 osób).
Organami poradni są:
1. Dyrektor Poradni,
2. Rada Pedagogiczna.
Ad.1. Dyrektor Poradni:
- kieruje bieżącą działalnością poradni oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w poradni nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami - zgodnie z odrębnymi przepisami,
- sprawuje nadzór pedagogiczny,
- opracowuje i przedstawia szczegółowe przydziały zadań dla pracowników,
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym poradni i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
- powołuje i przewodniczy zespołom orzekającym,
- występuje z wnioskiem - po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej - w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników,
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych,
- dyrektor poradni we współpracy z wicedyrektorem w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
- przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy placówki,
- kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności statutowej placówki, obserwuje prowadzone przez nauczycieli wybrane zajęcia, wynikające z działalności statutowej, ocenia obciążenie pracą diagnostyczną i poza diagnostyczną oraz kontroluje dokumentację pracy nauczycieli,
- wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności poprzez:
- organizowanie szkoleń i narad,
- motywowanie do doskonalenia i rozwoju zawodowego,
- przedstawianie nauczycielom wniosków wynikających ze sprawowanego przez dyrektora placówki nadzoru pedagogicznego,
- dyrektor poradni opracowuje na każdy rok szkolny plan pracy i plan nadzoru pedagogicznego, które przedstawia radzie pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczą,
- dwa razy w roku dyrektor poradni przedstawia radzie pedagogicznej wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego;
Ad. 2. Rada Pedagogiczna:
Radę pedagogiczną tworzą wszyscy pracownicy pedagogiczni poradni.
Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor poradni.
Zebrania planowe rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, po pierwszym semestrze i po zakończeniu roku szkolnego oraz w miarę bieżących potrzeb.
Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrań zgodnie z regulaminem rady.
a. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
- zatwierdzanie planów pracy poradni,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w poradni po zaopiniowaniu ich przez radę poradni,
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli poradni,
- ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad poradnią w celu doskonalenia pracy poradni.
b. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
- organizację pracy poradni, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć,
- projekt planu finansowego placówki,
- wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
- propozycje dyrektora poradni w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć,
Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu poradni albo jego zmian i uchwala go większością głosów.
Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub wicedyrektora.
Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.
Osoby biorące udział w zebraniu rady pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Poradni.
c. Zasady współdziałania dyrektora i rady pedagogicznej:
- dyrektor kieruje pracami rady pedagogicznej,
- dyrektor jest odpowiedzialny za realizację uchwał rady pedagogicznej,
- sprawy sporne między dyrektorem i radą pedagogiczną rozstrzyga organ prowadzący.
Osoba wprowadzająca dokument: Izabela Chróst-Jóźwiak
Data wprowadzenia: 2021-03-31
Wyświetleń: 332
Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.
Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-09
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2019-09-15
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-01-07
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-01-07
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-01-13
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-01-13
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-01-13
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-05-06
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-08-24
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2020-09-01
Edycja dokumentu: Izabela Chróst-Jóźwiak, dnia: 2021-03-31
POPRZEDNIE WERSJE »
« POWRÓT
WYDRUK